De eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Sydney

Door: Peters

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2013 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Bij deze het tweede verslag. Nu ben ik al een aantal dagen in Sydney en al helemaal geacclimatiseerd hier. Dus tijd om eens een tweede stukje te typen.

Qua jetlag viel de reis me ontzettend mee. Misschien komt het omdat ik de nacht voor vertrek nog tot 3 uur 's nachts ben wezen opruimen in huis en dus redelijk makkelijk kon suffen / slapen in het vliegtuig. Of het komt omdat ik gelijk na opstijgen de klok ingesteld heb op de tijd van de eindbestemming. Daarnaast denk ik dat het ook meegeholpen heeft dat ik even een dagkamer had in Hong Kong.
Anyway, het ritme dat ik heb is het ritme dat ik wil hebben.

Ondertussen ben ik er ook al aardig aan gewend om bij het oversteken van de weg eerst naar rechts te kijken en daarna pas naar links. Alhoewel het soms nog even een kwestie van bewustwording is. Maar het gaat altijd goed hoor ;) Het oversteken bij een voetgangerstoplicht is hier ook echt gaaf trouwens. In Nederland heb je bij groen een snel tikkend geluidje. Deze heb je in Sydney ook, maar die wordt eerst vooraf gegaan door een soort van Star Wars / Star Trek phaser canon geluid. Very nice!

Op dit moment ben ik aan t genieten van een Budweiser biertje. Helaas was een sixpack Fosters niet te vinden in de liquor store waar ik vanavond was, dus toen maar een sixpack Budweiser meegenomen. Smaakt ook prima en was met 18,50 AUD het goedkoopste. Bier is hier dus echt duur. Een blikje Fosters laatst was ook al iets van 3,50 AUD. Maakt wel dat je er extra van geniet! Om om te rekenen naar EUR moet je het keer 0,7 doen.

Verder maak ik uitgebreid gebruik van mijn weekpas voor het openbaar vervoer. Sinds ik de kaart heb, ben ik elke dag al met de ferry geweest. Gisteren ook even een verkenningstocht gehouden door random op wat andere ferrys te stappen. Ik zag een halte Cockatoo Island, waarvan ik dacht dat je daar veel van die gevleugelde vrienden tegen zou komen. Echter bleek het 1 van de strengste gevangenissen geweest te zijn. Waar zoals ik het begrepen heb, de gevangenen op een shipyard te werk werden gesteld. Ook wel leuk om eens gezien te hebben.

Daar tegenover zag ik een stukje land wat er heel relaxed uitzag met palmboompjes enzo. Dus vervolgens op een ferry gestapt in de hoop dat hij die kant op ging. Bleek nog zo te zijn ook! Niet helemaal, want moest nog wel een eind lopen, maar ben er wel even geweest. Aan het eind van de dag voelde ik mijn voeten ook behoorlijk van het vele lopen. Ben bang dat dat ook nog wel even zo blijft, want ik loop per dag echt enorm veel meer dan ik normaal doe. Volgens mij ben ik al aan t afvallen zelfs.

Morgen ga ik in ieder geval weer op de ferry en het centrum in. Het plan is om mijn Australische bankrekening te activeren. Vandaag stond dat ook al op t plan, maar we waren te laat bij de bank. Ik zeg we omdat ik er even samen met mijn roommate Levi heengegaan ben. Dus morgen weer een nieuwe poging. Het plan is dan ook om over de Harbour Bridge te lopen. Niet over de ronding, want dat is erg duur, maar gewoon over t gratis stuk.

Trouwens het foto's plaatsen werkt hier enorm irritant. Ik post dit allemaal via de telefoon en dat blijkt niet echt ideaal te zijn om ook je foto's hier te posten. Meerdere tegelijk schijnt nogal moeilijk te zijn en daarnaast duurt het ook erg lang voor je er eindelijk eentje op hebt. Dus om volledig op de hoogte te zijn van al mijn foto's (en dat zijn er ondertussen al heel wat) kun je beter op mijn Facebook kijken. Mocht ik eens zin hebben om er echt de tijd voor te nemen komen hier ook wel wat meer te staan. Maar zoals gezegd is dat via een Android telefoon niet aan te raden. Werkt vast beter via een echte pc of op een Windows tablet.

Het is hier nu twaalf uur middernacht. Dus tijd om te slapen en morgen niet te laat richting Sydney centrum te gaan, of zoals het in jargon heet: The Rocks.

See ya!

  • 16 December 2013 - 14:59

    Tom:

    Leuk om te lezen! Klinkt als een mooi avontuur.

  • 16 December 2013 - 18:46

    Mark Dijkema:

    Al flink aan het verkennen dus peterS! Leuk dat het daar zo warm is, in tegenstelling tot hier :P

  • 16 December 2013 - 21:25

    Filip:

    Nice Pietro! Hoe lang verblijf je nog in Sydney?

  • 17 December 2013 - 19:24

    Henk Keimpema:

    Een mooi begin Peter !
    Leuk om mee te lezen :-)

  • 23 December 2013 - 14:38

    Gea Hummel:

    Leuk Peter! We blijven je volgen......

  • 24 December 2013 - 11:33

    Hans:

    He Peter, weinig nieuws, maar ik wil je alvast feliciteren met je verjaardag! Het komt er de komende dagen vast niet van en je bent dit jaar eerder jarig. Hele fijne verjaardag toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 4997

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 14 Juni 2014

Australia / New Zealand

Landen bezocht: