de heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu de heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu

de heenreis

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen, bij deze mijn eerste reisverslag. Getypt vanaf de telefoon, dus ik hoop dat het er een beetje fatsoenlijk uit komt te zien.

Afgelopen woensdag ben ik dus vertrokken naar het warme Australië. Gebracht door mijn ouders en broer naar het vliegveld. Daar met een flinke knuffel afscheid genomen van hun alle drie. En op naar de gate!

De vliegreis is prima verlopen. Eerst had ik een plekje bij het raam, naast iemand die voor zaken naar Hong Kong moest. Maar niet veel later kwam de stewardess langs met de vraag of ik van plek wilde switchen. Dit omdat een paar andere mensen ook moesten switchen wegens een kapot entertainment systeem. Mijn entertainment systeem bleek ook kapot te zijn, dus dat kwam mooi uit. Kreeg een plek bij het raam waar ik 2 stoelen voor mezelf had. Lekker ruim dus! En hier deed het entertainment systeem het wel. Beetje muziek kunnen luisteren en nog een stukje over Goodwood 2013 gekeken. Verder was ik vrij suf, dus af en toe nog wel wat kunnen slapen.

Na zo'n 11,5 uur vliegen kwam ik eindelijk aan in Hong Kong. Wat een gave stad!!!! Eerst een paar uurtjes geslapen in mijn dagkamer, maar toen ik daarna een stukje ging rondlopen in de stad voelde dat echt geweldig. Gaaf om eens gezien te hebben. Ben met de de trein en een gratis pendelbus richting mijn guesthouse gegaan en het was de bedoeling ook zo terug te gaan, maar uiteindelijk is het een taxi geworden. Ook best leuk! Op die manier een heel groot gedeelte van de stad gezien, want het was wel ongeveer een half uur rijden. En goedkoop was het ook nog, 120 dollar, wat ongeveer 12 euro is.

Nou daarna dus het vliegtuig in naar Sydney. Dat was een nachtvlucht, dus ik heb zoveel mogelijk proberen te slapen. Ik zat weer alleen op 2 stoelen, dus daar ook dankbaar gebruik van gemaakt! Op iedere stoel ligt namelijk een kussen en een kleedje. Dus mooi van beide kussens gebruik kunnen maken. Het 2e kleedje heb ik maar lekker laten liggen. Eentje was wel genoeg. Eten aan boord bij Cathay Pacific vond ik overigens ook prima. Tijdens de nachtvlucht eerst nog een warme maaltijd gekregen en in de ochtend nog een prima ontbijt.

Na 9 uur vliegen was ik rond 12 uur lokale tijd dan op Sydney airport. Van tevoren moest je een formulier invullen voor de douane wat je allemaal mee hebt. Voor de zekerheid en vanwege de verhalen dat ze erg streng zijn, heb ik maar bedacht dat ik mijn medicijnen en kauwgom moest laten zien. Plus de zolen van mijn wandelschoenen. Die had ik naar mijn idee goed schoongemaakt, maar je weet t maar nooit....
Dus ik was aan de beurt waar de douanevrouw vraagt wat ik wil laten zien. Dus ik zeg medicijnen, kauwgom en mijn schoenen. De schoenen bekijkt ze en ze vind het "perfect!". En daarna mocht ik gewoon naar de uitgang lopen. Helemaal niet moeilijk dus. Was ik wel mijn 2 broodjes vergeten te noemen, welke ik aan wou geven als zijnde dat ik die kwijt wilde. Want die mag je niet meenemen. Maar ik zag een vuilnisbak staan, broodjes erin en klaar.

Toen naar de aankomsthal, waar ik opgehaald zou worden door iemand van Australian Backpackers. Het was even zoeken, maar de persoon gevonden en toen werd ik door hem naar mijn eerste hostel gebracht. Ook nog eens aan de andere kant van de stad, dus al gelijk een mooie sightseeing tour vanuit de auto gehad.

Het zijn trouwens ook echt heel aardige mensen hier viel me op. Bij de douane, maar ook gewoon in de winkels hier of op de ferry. Hier toont iedereen echt oprecht interesse in je en is het niet slechts puur zakelijk. Zo anders dan wat ik in Nederland gewend ben! Je moet dat gewoon meemaken of meegemaakt hebben om te snappen wat ik bedoel. Ik ga me hier dus nog wel een tijdje vermaken volgens mij.

In het volgende verslag zal een stukje komen over Sydney. Want vandaag met de ferry naar het centrum van de stad gegaan. Erg gaaf! Maar ik heb nu geen zin meer om te typen, dus dat volgt later.

Groeten!

  • 14 December 2013 - 13:26

    Janjaap:

    Peter, een heel leuk eerste verslag! Je hebt al een hoop beleefd dus, en je vermaakt je er opperbest! Geniet ervan! Groetjes 'up above'

  • 14 December 2013 - 13:49

    Koeno En Anita:

    mooi verslag peter!!!!

  • 14 December 2013 - 17:37

    Mark:

    Klinkt leuk Peterss!:)

  • 15 December 2013 - 15:10

    Klaas En Elly:

    Peter, wij zijn blij dat je het zo goed verloopt en zien een volgende verslag met spanning tegemoet
    groetjes.

  • 16 December 2013 - 14:17

    :

    Leuk om jullie reacties te lezen! :)
    Ondertussen staat het 2e verslag online.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4997

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 14 Juni 2014

Australia / New Zealand

Landen bezocht: