Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van PeterS2014 - WaarBenJij.nu

Katoomba

Door: PeterS

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2013 | Australië, Katoomba

Hoi iedereen! Het laatste verslag is alweer even geleden. Dus een mooie tijd om nu weer wat te schrijven. Ik heb genoeg te doen elke dag, dus kom er ook niet altijd aan toe om hier regelmatig wat te schrijven.
Maar gisteren en vandaag is het hier aan het regenen, dus nu heb ik meer tijd over.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik Sydney verlaten om een aantal dagen in de Blue Mountains door te brengen. Eerst wilde ik gewoon een dagtour doen, maar door iemand in mijn vorige hostel ben ik op het idee gebracht om hier een hostel te boeken. Achteraf gezien veel leuker ook, want nu ben ik langer in deze omgeving. En ik zit in een heel leuk hostel. The Flying Fox in Katoomba en ik vind het echt een aanrader. Katoomba is een kleine plaats waar je in 2 uur bent met de trein vanuit Sydney.
Normaal zou ik de 24ste weer terug gaan naar Sydney, maar omdat ik hier een aantal gezellige mensen ontmoet heb, blijf ik tot de 28ste. De meesten ervan zijn Duitsers. Hier ga ik dus ook mijn verjaardag beleven op de 26ste.

In dit hostel al 2 keer meegedaan met de BBQ. Nu ook voor het eerst kangoeroe geproefd en dat smaakt echt prima! Nu nog een keer de krokodil en slang proberen.
Daarnaast heb ik al 2 keer een hike gedaan. De eerste was georganiseerd vanuit het hostel en heeft mij langs de Charles Darwin walk geleid. Uiteindelijk was het een wandeling van zo'n 6 uur. Dus ik had daarna ook het gevoel alsof ik 50 keer het Gasunie gebouw op en neer gelopen ben met de trap naar de 16e. Maar het was het waard!

De dag erna dacht ik dat ik moest bijkomen, maar uiteindelijk ben ik met een paar mensen meegegaan om nog een wandeling te maken. Ditmaal de Great Canyon. We dachten dat we er een uurtje of 3 over zouden doen, maar ook deze bleek weer een uurtje of 5 te zijn. Goed voor de conditie en de dingen die je te zien krijgt zijn echt fantastisch!! Daarnaast is het ook gezellig om dat met de mensen te doen die je hier leert kennen.

En nu is het kerst en bijna oud en nieuw. Wel apart om dat eens niet thuis mee te maken. Kerst wordt voor mij niet op het strand gevierd, zoals ik eerder dacht. Maar dat komt omdat het hostel waar ik nu ben te gezellig was om voor kerst te verlaten. Oud en nieuw ga ik in Sydney vieren en wellicht zie ik daar nog weer een aantal Germans die ik hier heb leren kennen.
Voor nu iedereen een hele fijne kerst en een heel gelukkig nieuwjaar gewenst alvast!!!!

  • 25 December 2013 - 13:27

    Mark Dijkema:

    Hele fijne feestdagen gewenst!!

  • 29 December 2013 - 07:05

    :

    Jij ook jongen! Ben te laat voor de kerst, maar iig een heel fijn oud en nieuw gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4997

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 14 Juni 2014

Australia / New Zealand

Landen bezocht: